Jakie efekty daje kreatywna reklama wielkoformatowa? Zalety reklamy wielkoformatowej
Reklama wielkoformatowa jest jednym z elementów kampanii reklamowej danego produktu lub usługi, które przedsiębiorca oferuje potencjalnej grupie docelowej. Będąc z założenia reklamą zewnętrzną sprawia, że jest ona dostępna w życiu codziennym i dla każdego podczas trasy do pracy, przechadzania się po mieście, czy w drodze powrotu do domu.
Reklama zewnętrzna ma długą historię, ponieważ wiele lat wcześniej forma takiej reklamy była stosowana zanim jeszcze pojawił się dostęp do Internetu. Obecnie w sieci w dużej mierze odbywają się wszelkiego rodzaju kampanie marketingowe, jednakże obie formy reklamy mogą się z powodzeniem uzupełniać.
Ekspozycja reklamy ma znaczenie
Forma ekspozycji reklamy powinna być przemyślana. Jeśli reklama wielkoformatowa jest uzupełnieniem kampanii internetowej to te same zdjęcia czy projekty graficzne szybciej zwrócą uwagę odbiorcy poprzez skojarzenie. Migająca reklama pojawiająca się na otwieranej stronie internetowej oraz ta, którą osoba widzi umieszczaną na budynku czy przejeżdża obok niej codzienną trasą, autostradą, czy drogą szybkiego ruchu tworzy skuteczne połączenie w umyśle.
Bardzo ważne jest więc to żeby reklama znajdowała się w widocznym miejscu, co będzie powodować odpowiednie reakcje odbiorców i dotrze do szerokiej grupy odbiorców.
Przykładowo, często widywane reklamy umieszczone na budynkach centrów handlowych, szczególnie takie, które sugerują klientowi by wszedł i skorzystał z oferty, bo wystarczy wejść i zobaczyć, a także skorzystać.
Prawdopodobieństwo jest takie, że jeśli klientowi oferta wydaje się być interesująca to jeśli dysponuje odpowiednim budżetem z niej skorzysta i w ten sposób działanie i efektywność reklamy się potwierdza a jej zadanie zostanie zrealizowane.
Inwestycja w wielki format dająca efekty
Dobra reklama wielkoformatowa jest stosunkowo dużą inwestycją jednakże może dawać równie duże profity pod względem zainteresowania ze strony potencjalnych klientów. Odbiorca ma możliwość zobaczyć ten billboard w miejscach takich jak centra miast czy przejazdowe drogi czyli rejony w których bywa kilka razy w ciągu dnia, gdzie dany nośnik reklamy rzuca się w jego oczy. Jeśli reklama zwróciła uwagę danej osoby, prowadzi to do kolejnych kroków takich jak skorzystanie z usługi czy zakup produktu.
Jeśli zaś odbiorca nie dysponuje budżetem to wtedy jest nadzieja, że zapamięta ten nośnik reklamowy i skorzysta z oferty kiedy będzie to możliwe.
Kolejną opcją jest to, że odbiorca może sam sprawdzić lub opowiedzieć komuś o danej reklamie przekazując informację na jej temat dalej, co powoduje, że pojawiają się kolejni potencjalni klienci, a druk marketingowy w postaci reklamy docierać do ogromnej liczby odbiorców.
Reklama wielkoformatowa i Kampania
Istotne aby odbiorca po zobaczeniu reklamy w wielkim formacie podjął jakiekolwiek działanie z nią związane: zapamiętanie jej, opowiedzenie o niej, udostępnianie w formie wirtualnej w social mediach, skorzystanie z oferty, promowanie.
Każde z tych działań ma swoje konsekwencje prowadzące do rozpowszechnienia danej oferty stając się samo żyjącą reklamą w rezultacie, reklama po prostu ma działać.
Im więcej reakcji tym bardziej prawdopodobny jest zarobek dla przedsiębiorcy który zainwestował w tego rodzaju kampanię reklamową z użyciem reklamy wielkoformatowej.
Zbytnia nachalność nie jest wymagana, wręcz przeciwnie
Co jest ważne i warto wiedzieć, że nie chodzi o to by reklama outdoorowa była w każdym miejscu wymuszając skorzystanie z oferty, ponieważ co za dużo to nie zdrowo, więc taki sposób kampanii może po prostu zniechęcić potencjalnego klienta, dlatego ważna jest lokalizacja reklamy wielkoformatowej.
Tak samo jeśli chodzi o przedstawienie, które jest przesycone kolorami i grafikami czy informacjami, bo wtedy potencjalny klient nie wyniesie nic wartościowego z tego rodzaju reklamy wielkoformatowej.
Skuteczność reklamy wielkoformatowej zależy od tego czy przygotowana będzie w sposób przemyślany i wizualno-estetyczny, a co jest równie ważne to kreatywność i pomysłowość zarówno w przedstawieniu tematu jak i w formie proponowanej reklamy.
Zakotwiczenie w pamięci wielkoformatowego baneru reklamowego
Im ciekawsze reklamy tym większe prawdopodobieństwo, że zapadną one w pamięć odbiorcy. Jest to istotne nie tylko pod względem tego efektu końcowego, który sugeruje działanie czyli wydanie swoich pieniędzy w związku z reklamowaną ofertą.
Chodzi również o to, że jeśli reklama będzie interesująca to wtedy informacja o niej będzie się roznosiła z ust do ust, sprawiając, że pojawią się kolejni i nowi klienci, którzy sięgną do innych źródeł aby zobaczyć tą reklamę lub zaczną na nią zwracać większą uwagę, co również może prowadzić do skorzystania z oferty.
Reklama wielkoformatowa outdoor to jeden ze sposobów na to by wzmocnić wizerunek firmowej marki i dać znać o niej światu, a także rozpowszechnić ofertę i przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów.
Pomysł w przypadku kampanii outdoorowych odgrywa tutaj wielką rolę, więc nie warto sugerować się wielkim formatem reklamy, a raczej przekazem w nietuzinkowy i oryginalny sposób, gdyż ważne jest to jak reklama wygląda w praktyce.