Idealna kampania reklamowa
Jak powinna wyglądać i o czym pamiętać podczas tworzenia kampanii?
Kampania billboardowa to szereg działań, które należy zaplanować dużo wcześniej niż rozpoczęcie prac przygotowawczych danej reklamy i finalnej ekspozycji projektu. Powinna być ona spójna i przekazywać myśl przewodnią prowadzącą do interesującego ukazania potencjalnemu klientowi wartości danego produktu czy usługi. Istotnym jest określenie dla kampanii billboardowej jej celu oraz zorientowanie na konkretną grupę docelową odbiorców. Ważny jest również styl i sposób przedstawienia: nastrój z jakim będzie reklama pokazywana odbiorcom, należy wybrać styl, przykładowo poważny lub humorystyczny, a wszystko zależy od proponowanej oferty oraz specyfiki marki.
Co więcej, znaczenie ma stopień i częstotliwość ukazywania się reklamy billboardowej, czyli lokalizacja. Wybór miejsca w którym projekt graficzny będzie miał szanse dotarcia do potencjalnych klientów, korzystających z usługi reklamodawcy.
Etapy planowania kampanii – jak reklamować skutecznie
Kampania billboardowa może być przeprowadzona na różne sposoby, nie ma tutaj określonego szablonu, czy strategii marketingowej. Co jest najważniejsze, powinna oddawać ducha danej marki lub firmy i nie kolidować z jej dotychczasowym stylem i przesłaniem. Brak określenia tych aspektów sprzedażowych czyni firmę niezdecydowaną i niepełną, robi wrażenie że nie do końca wie ona co pragnie przekazać danemu klientowi w reklamie i łapie się wszelkich sposobów, by dotrzeć do kogokolwiek swoim komunikatem.
Zainteresowanie odbiorców ofertą, czy też reklamą na billboardach wzmocni kreatywność i pomysłowość działań marketingowych, to by forma przekazu przyciągała uwagę odbiorcy swoją oryginalnością, a może nawet angażowała do działania w jakiś sposób. Warto pamiętać, że klasyka się sprawdza, jednak nie należy się ograniczać, bo czasem nowatorski sposób prowadzenia kampanii może się okazać trafiony, a ważne jest to by był skrupulatnie zaplanowany i zrealizowany.
Reklama billboardowa powinna znaleźć się na nośniku w mieście, na budynkach, przy galeriach handlowych (cityboard) i pozostałych miejscach w których często pojawiają się ludzie o każdej porze dnia. Warto zastanowić się nad umieszczeniem reklam przy drogach przejazdowych, na przykład tych codziennie uczęszczanych do pracy lub na lotnisko, dobrym pomysłem będą również dworce i stacje kolejowe, przystanki autobusowe, pojazdy komunikacyjne lub firmowe. Pamiętajmy aby zaprojektować czytelny plakat czy też baner outdoorowy, możemy skorzystać z usług agencji marketingowej, lub agencji reklamowej – zajmą się projektem naszej kampanii od a do z.
Finalny plan i efekt oraz zasięg kampanii billboardowej zależy od tego jak wielki wpływ ma mieć tego rodzaju przedsięwzięcie (na przykład: wybrać odpowiedniej wielkości miasta w której znajduje się potencjalna grupa docelowa) oraz to jaki budżet możemy na nie przeznaczyć.
Warto wiedzieć o tym, że w Internecie obecnie można zrobić test działania danej reklamy zewnętrznej oraz poznać jej potencjalny zasięg jeśli chodzi o liczbę odbiorców, warto zainwestować w taki rodzaj testu i zrobić badania dotyczące kampanii marketingowej, bo będzie miała ona istotny wpływ na dalszy rozwój danego przedsiębiorstwa i marketing.
Kampania reklamowa w punktach (billboard i reklama)
- Zaplanowanie kampanii.
Zaplanowanie dobrej kampanii billboardowej to ważny punkt, w którym należy omówić cały projekt z wszystkimi osobami które są w niego zaangażowane, wraz z całym modelem biznesowym. - Co chcemy zakomunikować odbiorcy?
Informacja jaką pragniemy przekazać odbiorcy jest bardzo ważna, dlatego warto zaraz na początku dokładnie ją określić. - Kto jest grupą docelową?
Określenie grupy konsumentów i nowych odbiorców do których głównie oferta jest kierowana, na przykład osoby w przedziale wiekowym 25-50, głównie kobiety. - Gdzie znajdują się grupa docelowa?
W jakich miejscach najczęściej występuje kontakt klienta z marką, przykładowo: centrum miasta, galerie handlowe, dworce kolejowe. - Jaki mamy pomysł na przedstawienie oferty?
Istotna jest kreatywność i oryginalność w przedstawieniu kampanii reklamowej, a także częstotliwość i lokalizacje nośników pojawiających się w przestrzeni reklam. - Jaki mamy budżet na przedstawienie oferty?
Warto określić na początku ilość środków przeznaczonych na działania reklamowe, które możemy przeznaczyć na kampanię reklamową, co znacznie ułatwi jej zaplanowanie, pozwoli określić ile czego możemy sprzedawać i jakie usługi wdrażać i optymalizować. - Czas trwania kampanii?
Ustalenie czasu trwania kampanii jest istotne, bo dzięki temu wiemy jak rozdzielić zaangażowanie zespołu i określić dalsze kroki po zakończeniu kampanii billboardowej.